1. Sama yö
  2. Olemassaolo
  3. Lauantai-iltana

 

1. Sama yö

Aallot valkoiset lyö tummaan rantaan
Haaveilunsa vallan saa
On sama yö, varpaat santaan
Kuunsirpin alla suudellaan

Vuosiin tyyntyy hurjat haaveet
Historian aaveet vain täällä leikiskelee
Mies tää ei uskomasta lakkaa
Kun tietää vielä rakkaan häntä joskus halaavan

Vuosiin tyyntyy hurjat haaveet
Historian aaveet vain täällä leikiskelee
Mies tää ei uskomasta lakkaa
Kun tietää vielä rakkaan häntä joskus halaavan

Tyttö lupauksen vannoi pojalleen:
"Tämä sama yö, saavun myöhemmin"
Kyydissä veneen hän sousi pimeyteen
Ja ehtoossani vielä vain odotin

 

2. Olemassaolo

Kun oot vierelläin ja virnistän näin
Konkretiaa keräytyy
Viuhtoa voin, siis eksistoin
Ja seurauksilla on syy

Täytyin aistihavainnoista
Sointuvana loistat, olet tuuli ihollain
Rouskuu maapläntti jota tallon
Käyn yössä kotipallon, unta ei se ollut vain

Täytyin aistihavainnoista
Sointuvana loistat, olet tuuli ihollain
Rouskuu maapläntti jota tallon
Käyn yössä kotipallon, unta ei se ollut vain

Nyt pois unohtuu näyt kangastelleet
On tiet katkenneet, seinät kaatuneet
Löit epäluulon ja avaruuden loit
Ja muu unohtuu, kunhan vain eksistoit

 

3. Lauantai-iltana

Yksin sängylläin mä ootan unta
Naapurissani juhlitaan
Tunnelma jos hiipuis kohta
Mä pääsisin jo nukkumaan

Jälleen yksin illan vietin
Itsekseni mietin mun tylsää elämää
Miks en mä ravintolaan lähtis?
Kai oon mä liian raitis, vähän ehkä ujokin

Jälleen yksin illan vietin
Itsekseni mietin mun tylsää elämää
Miks en mä ravintolaan lähtis?
Kai oon mä liian raitis, vähän ehkä ujokin

Neljää kello lyö, mä käyn nukkumaan
Uni mulle tuo, helpotuksen suo
Lentelen kauas ja hetken hymyilen
Ja huomenna ehkä mä ulos meen