5.yhteiskilpailun sanoitukset:

  1. Aamukasa
  2. Haaremi
  3. Betonibrutalismi
  4. Suuri hiljaisuus
  5. Krapula ja kuolema
  6. Haukotus
  7. Kiitoshymni
  8. Silmukka
  9. Kahlitulle
  10. Bonhomme (tai opas toimivaan pimun kaatoon)
  11. Jännän äärellä
  12. Voittajaksi
  13. Lasivankila
  14. Päällä vetten

 

1. Aamukasa (Georgia)

*ilmasta kuuluu repivää ääntä*

Pinkan särmään
Kuin itsestään
Kun nakki napsahtaa
Ei silloin gonahtaa saa laisinkaan

Aamulla avoon
VMTL...
Hei, beibe, hajottaaks
Tuu jäkittää ja keuli kanssain AUKkiin!

Taas ampumista
Taas tetsataan
Taas naamaan nassen vien
Kun herra isoherra päätti niin

Oi, pikkumustat
Ja släbärit
Oon härö pallomies
Ja nauran, kun apinat runkkailee

Härväys seis, rötväys seis
Korjaus seis, ei ilman lupaa!
Härväys seis, rötväys seis
Korjaus seis, ei ilman lupaa!

Härväys seis, rötväys seis
Korjaus seis, ei ilman lupaa!
Härväys seis, rötväys seis
Rötväys seis, rötväys seis, niin häröö!

Pinkan särmään
Kuin itsestään
Kun nakki napsahtaa
Ei silloin gonahtaa saa laisinkaan

 

2. Haaremi (Georgia)

Tuhat naista
Ja kaikki mun
On oikein taikka ei
Niin kaksinnaimissyytettä en saa

Väsyisin yhteen
On hauskempaa
Kun ruokalistalleen
Saa lihaa uutta aamuin, illoin ja öin

Oon melko varma
Saa tarkistaa
Ei monogaamisuus
Oo ihmisuroon luonnollinen tie

Voi virkavaltaa
Tää vituttaa
Vaan taakse Suomi jää
Kun jossakin saa sentään olla mies

Tarvitsin haaremin
Löysin tien Muhammadin
Tarvitsin haaremin
Löysin tien Muhammadin

Tarvitsin haaremin
Löysin tien Muhammadin
Tarvitsin haaremin
Haaremin, haaremin, ja otin

Tuhat naista
Ja kaikki mun
On oikein taikka ei
Niin kaksinnaimissyytettä en saa

 

3. Betonibrutalismi (Georgia)

Raa'an jylhä järjettömyys
Tuomiopäivänä
Vain harmaat seinät meistä muistuttaa

Muodot kantikkaat on coolia
Minimalistisuus
- Sen määritelmä uusiks puvustetaan

Menneet revitään maan tasalle
Kyllästyin kauneuteen
Mut karu monumentalismi vie

Virastotalot, rujot tornit
Kiihoittaa mieltäni
Nyt alkakoon uus alkukantaisuus

Silmänne sulavat
Aateliin arkkitehtuurin
Silmänne sulavat
Aateliin arkkitehtuurin

Silmänne sulavat
Aateliin arkkitehtuurin
Silmänne sulavat
Sulavat, sulavat
Niin hyvä!

Raa'an jylhä järjettömyys
Tuomiopäivänä
Vain harmaat seinät meistä muistuttaa

 

4. Suuri hiljaisuus (Malta)

Voih... voih...

Masuasukillelleen hiljaa kuiskasi
Äiti leppoisin:
"Kohta aika tullut on
Kylmään maailmaan
Lämpimästä ponnistaa"

Tuli päivä kaikkein kiireisin
Valo sairaalassa silmää häikäisi
Hän lujaa pinnisti

Ei itkua kuulunutkaan
Ei lääkäri hymyillytkään
Ei itkua kuulunutkaan

Niin siirtyi perhe aikaan suuren hiljaisuuden
Hiljaisuus, hiljaisuus
Ja kyyneleitä vierii silmiin
Hiljaisuus, hiljaisuus
Ei ymmärtää voi hiljaisuutta

Vuodet ovat kuluneet kohtukuolemasta
Autan vielä toipumaan

Tuli päivä kaikkein kiireisin
Valo sairaalassa silmää häikäisi
Hän lujaa pinnisti

Ei itkua kuulunutkaan
Ei lääkäri hymyillytkään
Ei itkua kuulunutkaan

Niin siirtyi perhe aikaan suuren hiljaisuuden
Hiljaisuus, hiljaisuus
Ja kyyneleitä vierii

(Voih, voih, voih...) Jaloillesi nostan
(Voih, voih, voih...) Vierelläsi seison
(Voih, voih, voih...) Jaloillesi nostan
Vaikka aikaa se veis...

Ei itkua kuulunutkaan
Niin siirtyi perhe aikaan suuren hiljaisuuden
Hiljaisuus, hiljaisuus
Ja kyyneleitä vierii silmiin
Hiljaisuus, hiljaisuus
Ei ymmärtää voi hiljaisuutta

 

5. Krapula ja kuolema (Georgia)

Silmät aukee.
Vain katon nään.
Varmaksi tiedä en
oonko mä elossa vaiko kuollut.

Suussani maku
kuolleen hiiren.
Nyt vessaan nopeesti
ennen kuin oksennus tuhoo kaiken.

Kännykkään tartun.
Pitsaa tilaan.
Kinkku ja salami
voivat ehkä oloa helpottaa.

Mielessä pyörii.
Pää tyhjää on.
Eilinen mustaa on.
Hämärästi vain muistan kaiken sen.

Mojito! Tequila!
Jager bomb! Vielä yks!
Mojito! Tequila!
Jager bomb! Vielä yks!

Mojito! Tequila!
Jager bomb! Vielä yks!
Mojito! Tequila!
Tequila! Tequila! Nyt mennään!

Silmät aukee.
Vain katon nään.
Varmaksi tiedä en
oonko mä elossa vaiko kuollut.

 

6. Haukotus (Serbia)

Sä taas auot suutas, oot hirveän suulas
Olen valmis kiusaukseen, ooh...
Käy vaistot pintaan ja koskee rintaan
Kuin pallokalan suussa oisin

Sait tartunnan ja pistoksen
Nyt kouristellaan

Haukotus on tarttuvaa
Se levinnyt on maailmaan
Lailla massaketjureaktion
Suojamuurit murentaa

Haukotus on hyytävää
Ei löydy siltä välttyjää
Kuten hyökyaalto kaupungit
Suojamuurit murtaa haukotus

Mua katso silmiin, pää nosta pilviin
On aika nukahtaa, mmh...
Ei hallintaa jää, sinut vaistot kyykkää
Ja aivot salaa viilentymään saat

Näin taantuu hän
Laumaansa ei koskaan hylkää

Haukotus on tarttuvaa
Se levinnyt on maailmaan
Lailla massaketjureaktion
Suojamuurit murentaa

Haukotus on hyytävää
Ei löydy siltä välttyjää
Kuten hyökyaalto kaupungit
Suojamuurit murtaa haukotus

(Oo-oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo)
Haukotus on tarttuvaa
Oo-oo-oo-oo, oo-oo-oo-oo)
Murtaa muurit voimallaan

Haukotus on tarttuvaa
(Se levinnyt on maailmaan)
Lailla massaketjureaktion
(Suojamuurit murentaa)

Haukotus... (Haukotus on hyytävää)
(Ei löydy siltä välttyjää)
Kuten hyökyaalto kaupungit
Suojamuurit murtaa haukotus

 

7. Kiitoshymni (Malta)

Aa... aa...

Liian kauan yritin
Olla vietitön
Olla synnitön

Mutta pelastusta vain
Siten saanut en
Olen heikko ihminen

Pelastumme yksin armosta
Sovituksen antoi ristinkuolema
Ja täysin lahjana

Nyt kiitämme vapahtajaa
Ja syntien sovittajaa
Nyt kiitämme vapahtajaa
Soi aa-aa-aamen

Sieluissamme Jeesus elää
Hän elää! Hän elää!
Kai tunnet, miten Jeesus elää?
Hän elää! Hän elää!
Ja kiitoshymni kauas entää

Kaikki kansat kutsutaan
Sanaa kuuntelemaan
Evankelioitumaan

Pelastumme yksin armosta
Sovituksen antoi ristinkuolema
Ja täysin lahjana

Nyt kiitämme vapahtajaa
Ja syntien sovittajaa
Nyt kiitämme vapahtajaa
Soi aa-aa-aamen

Sieluissamme Jeesus elää
Hän elää! Hän elää!
Kai tunnet, miten Jeesus

(Oo-oo-oo) Kaikki päivät tahdon
(Oo-oo-oo) Messiasta kiittää
(Oo-oo-oo) Kaikki päivät tahdon
Herraa kiittää, uu...

Nyt kiitämme vapahtajaa
Soi aa-aa-aamen

Sieluissamme Jeesus elää
Hän elää! Hän elää!
Kai tunnet, miten Jeesus elää?
Hän elää! Hän elää!
Ja kiitoshymni kauas entää

 

8. Silmukka (Serbia)

Jos tahdon, mennä saan, mennä milloin vaan
Vapaaehtoiset neuvoo, hmm...
Muut tuskin jaksaa korvaa lotkauttaa
Nää uudet on niin täynnä draamaa

Tien löydän pois, mua seuratkaa
Myös teidät päästän

Uloskäynti roikkumaan
Tuo tänne aina uudestaan
Ovet auki niihin huoneisiin
Joista äsken lähdin pois

Uloskäynti aukenee
Kun muurin yllä taiteilee
Ryömin syvemmälle onkaloon
Herätessä jälleen täällä oon

Nyt seurustellaan, jos sievästi teen
Taas tuoremehun saan, mm...
Kun lausun addio, samat naamat kohtaan
Jäin kiinni tähän aikasilmukkaan

Pois, päistikkaa asfalttiin
Kun särjin ruudun

Uloskäynti roikkumaan
Tuo tänne aina uudestaan
Ovet auki niihin huoneisiin
Joista äsken lähdin pois

Uloskäynti aukenee
Kun muurin yllä taiteilee
Ryömin syvemmälle onkaloon
Herätessä jälleen täällä oon

(Oo... Oo...)
Päädyn tänne uudestaan
(Oo... Oo...)
Enkö karkaa milloinkaan?

Uloskäynti roikkumaan
(Tuo tänne aina uudestaan)
Ovet auki niihin huoneisiin
(Joista äsken lähdin pois)

Ulos käyn (Uloskäynti aukenee)
(Kun muurin yllä taiteilee)
Ryömin syvemmälle onkaloon
Herätessä jälleen täällä oon

 

9. Kahlitulle (Serbia)

Pimeys mieleen puskee, kun aurinko laskee
Suru rintaan pakkautuu, mm...
Yö muistaa murheet, saat toistaa virheet
Taas muistot tajuntaasi piinaa

Lyö menneisyys
Jos uskallat, voit vielä voittaa

Odotatko kuolemaa
Vai jumalia saapumaan?
Kuka vankilaasi vartioi?
Kuka kahleet katkaisee?

Odotatko huomiseen?
Taas takerruitko eiliseen?
Ketään tarvitse et auttamaan
Pystyt itse kahleet murskaamaan

Myös mulle kerran jäi liikaa velkaa
Yön väärää valuuttaa, mm...
Sen paino selkää pian alkoi painaa
Korkoineen palauttaa sen yritin

Yö huiputtaa
Hulluutta on siihen luottaa

Odotatko kuolemaa
Vai jumalia saapumaan?
Kuka vankilaasi vartioi?
Kuka kahleet katkaisee?

Odotatko huomiseen?
Taas takerruitko eiliseen?
Ketään tarvitse et auttamaan
Pystyt itse kahleet murskaamaan

(Aa... aa...)
Velka täytyy suorittaa
(Aa... aa...)
Horisontti leimahtaa

Odotatko kuolemaa?
(Vai jumalia saapumaan?)
Kuka vankilaasi vartioi?
(Kuka kahleet katkaisee?)

Huomiseen...
(Odotatko huomiseen?)
(Taas takerruitko eiliseen?)
Mua tarvitse et auttamaan
Pystyt itse kahleet murskaamaan

 

10. Bonhomme (tai opas toimivaan pimun kaatoon) (Serbia)

Olipa kerran mies, joka otsa hies
Tieltä raivasi esteet, ooh...
Ei antanut hän, minkään niin estää
Oh, naisten kaato vähän kestää

Ou jee saalis ei, kai haastava
Ole nyt laisinkaan

Lirkuttele korvaan vaan
Näytä tie kohti parempaa
Kelpo gigolo hieman liikaa
Lupaa, etsii vain piikaa

Lirkuttele kauniisti
Anna lempeä auliisti
Kun sitten aika on poistua
Heitäthän jäähyväismoiskua

Jo oppinet sen miten ajattelevat
Nuo mehevät jalat, mmm...
Kivat fraasit ja kehut vielä muistat
Niin sinäkin saat, hunajaa

Ou jee kaatuu
Hamonen, voitto on meidän

Lirkuttele korvaan vaan
Näytä tie kohti parempaa
Kelpo gigolo hieman liikaa
Lupaa, etsii vain piikaa

Lirkuttele kauniisti
Anna lempeä auliisti
Kun sitten aika on poistua
Heitäthän jäähyväismoiskua

(Oh...oh...)
Lirkuttele korvaan vaan
(Oh...oh...)
Pidä katse maalissa

Lirkuttele korvaan vaan
(Näytä tie kohti parempaa)
Tosi gigolo hieman liikaa
Lupaa, etsii vain piikaa

Lirkuta... (Lirkuttele kauniisti)
(Anna lempeä auliisti)
Kun sitten aika on poistua
Heitäthän jäähyväismoiskua

 

11. Jännän äärellä (Georgia)

Jännä kasvaa
Ilman rasvaa
Alkaa jo vapina
Kunnes ei toteudu tulevaisuus

Tapahtuu tänään
Mitä tuskin
Voi edes todistaa
Siis hetki on, jolloin saan täyttymyksen

Kun vedän ulos
Ne uunista
Ei aistit kykene
Tuntemaankaan kuin vain hekumaa

Pää on täynnä
Mielihyvää
Näin tunne ei kaikkoa
Vaikka toisen kierroksen ottaisin

Voi jääköön pois nyt vaan
Reseptin, muutan naps
Voi jääköön pois nyt vaan
Reseptin, muutan naps

Voi jääköön pois nyt vaan
Reseptin, muutan naps
Voi jääköön pois nyt vaan
Pois nyt vaan, pois nyt vaan, rapeaa!

Jännä kasvaa
Ilman rasvaa
Alkaa jo vapina
Kunnes ei toteudu tulevaisuus

 

12. Voittajaksi (Malta)

(Aa-a-ah, aa-a-ah...)
(Aa-a-ah, aa-a-ah...)

Hiljaa tänne vaikenin
Olin nuutunut
Olin turtunut

Liikaa muita miellytin
Heille antauduin
Heille muuksi muuntauduin

Luulin onnen silloin löytyneen
Tyydyin rooliin ihmisroskan murtuneen
Ja rööriin juuttuneen

Oon kaunis todellakin
Oon kaunis minuna vaan
Oon kaunis todellakin
Oon valmis, valmis

Voittajaksi muuntautumaan
Kuin salaa, kuin salaa
Ja sankariksi muuntautumaan
Kuin salaa, kuin salaa
Nyt voittajaksi muuntautumaan

Olen uusi ihminen
Kyynel menneeseen jäi
Hymy sen kuivattaa

Luulin onnen silloin löytyneen
Tyydyin rooliin ihmisroskan murtuneen
Ja rööriin juuttuneen

Oon kaunis todellakin
Oon kaunis minuna vaan
Oon kaunis todellakin
Oon valmis, valmis

Voittajaksi muuntautumaan
Kuin salaa, kuin salaa
Mä sankariksi muutun...

(Oh, oh, oh) Voittajaksi pääsen
(Oh, oh, oh) Muuntaudun ja loistan
(Oh, oh, oh) Voittajaksi pääsen
Muunnun, loistan

Oon hurmaava todellakin
Oon valmis, valmis

Voittajaksi muuntautumaan
Kuin salaa, kuin salaa
Ja sankariksi muuntautumaan
Kuin salaa, kuin salaa
Voittajaksi muuntautumaan

 

13. Lasivankila (Serbia)

Jalustalle nostat, sen jälkeen kaadat
Ylistät ja syljet päin, hmm...
Kun rakkaudestas käyt lirkuttamaan
Mä tiedän odottaa jo ruoskaa

Niin, tahdot taas mua kouluttaa
Kuin kurjaa koiraa

Lasivankilassa en
Voi olla samanarvoinen
Olen leikkikenttä sulle vain
Koe-eläin saastainen

Lasivankilaan en jää
Et enää pysty estämään
Käsin paljain seinät rikki saan
Polku vapauteen tai kuolemaan

On täydellinen tää meidän suhde
Oot täydellinen mies, hah!
Niin toiset luulee, vedät roolin tarkkaan
Kun kerron totuuden, se torjutaan

Sait haavoittaa
Enää saa et panna liekaan

Lasivankilassa en
Voi olla samanarvoinen
Olen leikkikenttä sulle vain
Koe-eläin saastainen

Lasivankilaan en jää
Et enää pysty estämään
Käsin paljain seinät rikki saan
Polku vapauteen tai kuolemaan

(Oo... oo...)
Vankilan lyön pirstoihin
(Oo... oo...)
Vaikka kuiviin vuotaisin

Lasivankilassa en
(Voi olla samanarvoinen)
Olen leikkikenttä sulle vain
(Koe-eläin saastainen)

Vankilaan... (Lasivankilaan en jää)
(Et enää pysty estämään)
Käsin paljain seinät rikki saan
Polku vapauteen tai kuolemaan

 

14. Päällä vetten (Malta)

Ahh
Ahh

Olen ollut hiipumassa harmauteen
Jokin yritän olla
Jotain yritän pyytää

Olen ollut maalaamassa siniseen, niin kitkerään
Aina olen paiskomassa seiniä
Aina yritän rikkoessain laskea

En ole täydellinen
Olen silti OK
Jahtaan pilviä
Lyön murheeni lukkoon
Lyön kipunikin lukkoon

En voi saada tarpeekseni rakkaudestasi
En saa sinua pois sydämestäni
En voi saada tarpeekseni rakkaudestasi
Koska mi-mi-mi-minä...

Tunnen että voisin kävellä päällä vetten
Päällä vetten
Nyt aion kävellä
Päällä vetten, päällä
Tunnen kuinka osaisin kävellä päällä vetten

Olen kovasti yrittänyt kuunnella
Mitä sydämeni haluaa sanoa
Annan sen johtaa polkuja

En ole täydellinen
Olen silti OK
Jahtaan pilviä
Lyön murheeni lukkoon
Lyön kipunikin lukkoon

En voi saada tarpeekseni rakkaudestasi
En saa sinua pois sydämestäni
En voi saada tarpeekseni rakkaudestasi
Koska mi-mi-mi-minä...

Tunnen että voisin kävellä päällä vetten
Vetten päällä, vetten
Nyt aion kävellä

Ooh ooh ooh
Kaiken haluan toteuttaa
Ooh ooh ooh
Ja jatkaa kävelyä päällä vetten
Ooh ooh ooh
Kaiken haluan toteuttaa

Ooh

En voi saada tarpeekseni rakkaudestasi
Koska mi-mi-mi-minä

Tunnen että voisin kävellä päällä vetten
Päällä vetten
Nyt aion kävellä
Päällä vetten, päällä
Tunnen kuinka osaisin kävellä päällä vetten