1. Ylitöitä (AUS)
  2. Utu (AUS)
  3. Horinat (SVN)
  4. Hän ei ole kuollut (AUS)
  5. Taiteilija (SVN)
  6. Angstilaulu (SVN)
  7. Avain rohkeuteen (SVN)
  8. Porvariston hillitty oikeus (AUS)
  9. Korpitaival (AUS)

 

1.Ylitöitä (AUS)

Pyysit multa armonaikaa
Asioita täytyy hoitaa
Tietymättömillä teillä liikut, etkä muista meitä
Sun hikes virtaa, tiirailen

Mun mieleen hiipii, hiipii
Jo aavistus...

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

Salaa firmas toimistoon hiivin
Tuijotan mun lautassilmin
Soppareista pöytä notkuu, siinä päällä teitsi nukkuu
On neiti kanssas vaatteeton

Mun mieleen hiipii, hiipii
Jo aavistus...

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

Säpsähdit vihlaisuun luunappini
Jälkeenpäin vain virnistit
Nimetön tyhjä, tyhjä
Kaiken kertoo, ooo...

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

Kerroit paiskivas ylitöitä illat
Jopas on lihaisat ylityöt
Jopas on lihaisat ylityöt

 

2. Utu (AUS)

En tahdo vuoreen lentää
Mutta kaikki karkuun entää
Haavenäyssä onni vaihtui
Aamuyöllä houre haihtui
Mä uskon hahmoon ihanaan

Sen tahdon kiinni, kiinni
En kiinni saa…

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

Unen haamu mieleeni häilyy
Toden harso hiljaa päilyy
Toivomusta uutta kannan
Kaiken sille vielä annan
Mä uskon hahmoon ihanaan

Sen tahdon kiinni, kiinni
En kiinni saa…

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

Saavuttaa tahtoisin näyn kuulauden
Taivuttaa ymmärrykseen
Vaan en saa kiinni, kiinni
Kiinni, kiinni, voi!

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

Näky heikkenee, sumuverho syntyy
Utu päälläni kohta makaa
Utu päässäni vielä mataa

 

3.Horinat (SVN)

Ahaa

Horinat
Kohta sanat pulppuaa
Ulos suusta mutinat
Virhettä älä miettiin jää

Sillä sitä kukaan muista pian ei
Mihinköhän muistiin fakta katosi
Ehei, menkööt moiset pois

Miksi annat horinoiden jatkuu?
Missä on kuulijoiden vastuu?

Ahaa, Ahaa, Ahaa

Jos mustasta saa valkoista
On sanansäilä melkoista
Faktat ne muuttuu, onkin turhaa
Todistaa totuuden murhaa

Järki suo
Järki näkee toden vaan
Se ei kai petä milloinkaan
En usko, toivoohan saan

Miksi annat horinoiden jatkuu?
Missä on kuulijoiden vastuu?

Ahaa, Ahaa, Ahaa

Jos mustasta saa valkoista
On sanansäilä melkoista
Faktat ne muuttuu, onkin turhaa
Todistaa totuuden murhaa

Ahaa (mustasta saa valkoista)
Ahaa (faktat muuttuu, onkin turhaa)
Ahaa
Ahaa (mustasta saa valkoista)
Ahaa (faktat muuttuu, onkin turhaa)
Ahaa

 

4. Hän ei ole kuollut (AUS)

Aurinko mailleen laskee
Silloin synkkä tunne iskee
Aavistus tuo mieleen hiipii
Sydämen se rikki riipii
Ei poika kotiin tullutkaan

Mut en usko, usko
En usko, en

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

Ihmiset mua hulluksi luulee
Hänen äänen vielä kuulen
Vaikka löysivät he ruumiin
Sydämessäin silti tiedän
Hän on yhä elossa

Mä en usko usko
En usko, en

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

Hymynsä vielä mä nään uudelleen
Mä järkeeni luota en
En vielä usko, usko
Usko, usko, En…

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

Minun poikani, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut
Tiedän sen, hän ei ole kuollut

 

5. Taiteilija (SVN)

Maalaa...

Sininen
Väri taivaan taulun on
Meren kuohut vaienneet
Kynäni alle vangitsen

Punaisella
Kerron veren tarinaa
Valokuvan ja varjon taakse narinaa
Aaveet huomatkaa

Kynäni on pensseli, lause maali
Väritän sanojen karnevaalin

Maalaa... Maalaa... Maalaa...

"Ei maalaus kaipaa kirjausta
Ei kirja turhaa maalausta"
Oi, miksi ahtaat taiteen rajat
Minuun vastoin tahdon ajat?

Keltainen
Väri luovutuksen on
Keväinen lämpö auringon
Minut lannistumaan sai

Kynäni on pensseli, lause maali
Väritän sanojen karnevaalin

Maalaa... Maalaa... Maalaa...

"Ei maalaus kaipaa kirjausta
Ei kirja turhaa maalausta"
Oi, miksi ahtaat taiteen rajat
Minuun vastoin tahdon ajat?

Maalaa... Maalaa... Maalaa...
Maalaa... Maalaa... Maalaa...

 

6. Angstilaulu (SVN)

Eijei

Kauheaa
Pommiin nukuin jälleen taas
Parkkipaikkaa löydä en
Ja arvatenkin myöhäs oon

Tästä pomo tykkää, mä niin takaan sen
Mut jospa tällä kertaa hän armoo sois
Hui hai, potkut sain

Miksi näin kaikki mun päälle kaatuu?
Kompostiin voisin mennä maatuu

Eijei, eijei, eijei

Tää elo mua niin kismittää
Voinks sänkyyn jäädä itkemään?
En enää jaksa tätä paskaa
Mitäpä jos muutan Alaskaan?

Kotona
Tiskit haisee altaassa
Ja laskut peittää lattian
Elämän näin hallitsen

Miksi näin kaikki mun päälle kaatuu?
Kompostiin voisin mennä maatuu

Eijei, eijei, eijei

Tää elo mua niin kismittää
Voinks sänkyyn jäädä itkemään?
En enää jaksa tätä paskaa
Mitäpä jos muutan Alaskaan?

Eijei, eijei, eijei
Eijei, eijei, eijei

 

7. Avain rohkeuteen (SVN)

Avain

Rohkeuteen
Joka päivä uudelleen
Mietin aina kovasti
Mutta se menee huonosti

Perheen pelkurina kyllästynyt oon
Valittaminen kuitenkaan ei auta tähän
Arvo luuserin

En saisi jäädä kotiin nyt suojaan
Unohdan sen ja ovet kiinni

Avain, avain, avain

Jos rohkeutta ja voimaa ois
Voittaisin kaikki esteet nää
Uudet asiat eteen tulis
Pelkäisi en paljon enää

Minä lupaan
Rohkeasti tekisin
Avaimen rohkeuteen löydän
Uskalsin tehdä jotain

En saisi jäädä kotiin nyt suojaan
Muistan mä sen ja ovet auki

Avain, avain, avain

Kun rohkeutta ja voimaa on
Voitan näin kaikki esteet nää
Uudet asiat eteen vain tuo
Enää en kaikkea pelkää

Avain, avain, avain
Avain, avain, avain

 

8.Porvariston hillitty oikeus (AUS)

Silloin mä tiesin paikkain
Kun mun pomo sit fudut antoi
Kohdakkoin sain työni takas
Mut surkeet ehdot palas
Heh, olin ”uusi” palkattu

Kovat on säästöt, säästöt
On säästöt hei

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

Ihmetys herää, sit huomaan
Moraalin teiltä kadonneen
Pilkaten käytin te-muotoo
Ei juuri muuta voi sanoo
Heh, olin ”uusi” palkattu

Kovat on säästöt, säästöt
On säästöt hei

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

Loppu on riistolle jo tuleva
Loppu saa muodokseen lain
Kovat on säästöt, säästöt
Säästöt, säästöt oi...

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

Charmi nyt puree, hillitty on oikeus
Porvariston hillitty oikeus
Porvariston hillitty oikeus

 

9. Korpitaival (AUS)

Taas mieli metsään kaipaa
Surujansa sielu vaivaa
Hyytynyt on marssiaskel
Täytti silmäkulman kyynel
Jäi peiliin katse eloton

Mä huudan varjoihin, varjoihin
Taas varjoihin maan

Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival

Sadekuuro raikasti ilman
Tähtitaivas näyttää suunnan
Nuotiolla nauru raikaa
Liekkitanssi hohkaa taikaa
Jäi peiliin katse eloton

Mä huudan varjoihin, varjoihin
Taas varjoihin maan

Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival

Jäin korpeen kuin varkain taivaltamaan
Vain menneisyys kauhistaa
Mä huudan varjoihin maan
Varjoihin maan, aah

Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Kulje kanssani pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival
Elämän pitkä korpitaival