1. Aivovuoto (Montenegro)
  2. Toistaa (Montenegro)
  3. Leijumaan (Makedonia)
  4. Helteessä (Montenegro)
  5. Oi säätiedotus! (Belgia)
  6. Sigmund Freud (Belgia)
  7. Työhakemus (Makedonia)
  8. Oppitunti (Makedonia)

 

1. Aivovuoto

Aivovuoto tämän maan
Tyhmentää ja kuolettaa
Ulkomaille suuntaavat
Ihmiset nuo taitavat

Mahdollisuus, koulutus
Hyvä palkka, arvostus
Britannia, Ranskan maa
Lääkäreitä houkuttaa

Insinööri, tiedon tähti
Niin kylmästi meidät jätti

Ystävät on lähteneet
Elämäänsä pettyneet
Täytyy munkin ennättää
Muuten yksin tänne maalle jään

Oven suljen, tunnen sen
Silmäkulman kyynelen
Taakse jätän kotimaan
Takaisin en tule milloinkaan

Aika mennä, tunteet hittoon
Muutokseen nyt suureen valmis oon
Aaah…

Ystävät on lähteneet
Elämäänsä pettyneet
Täytyy munkin ennättää
Muuten yksin tänne maalle jään

Oven suljen, tunnen sen
Silmäkulman kyynelen
Taakse jätän kotimaan
Takaisin en tule milloinkaan

Aivovuoto

 


 

2. Toistaa

Voitko toistaa uudestaan
Vaikka sitten kahdestaan
Meni ohi, kuullut en
Kun ehkä supatit sen

Salat julki anon
Tärkeästi tuon sanon
Ettet hoksaa, en kuule
Ympäristöä ma luulen

Minne karkaa kuulo vanha
Epäilen nyt ikää inhaa

Sirkat sirtä pellolla
Näen harvoin kunnolla
Mihin tarvitaan pappaa
Joka tuskin ääniä nappaa

Pojanpojan tarinat
Häivyttyy myös marinat
Beethoven on ininää
Mistä seuraa kiukunkihinää

Sekin viekää, muttei järkee
Muutenkin sydäntä jo särkee

Sirkat sirtä pellolla
Näen harvoin kunnolla
Mihin tarvitaan pappaa
Joka tuskin ääniä nappaa

Pojanpojan tarinat
Häivyttyy myös marinat
Beethoven on ininää
Mistä seuraa kiukunkihinää

Voitko toistaa?

 


 

3. Leijumaan

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Lähtekäämme
Saa murhe jäädä taa

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Juhlitaan ja pannaan

Ilta koittaa, viini virtaa
Seura ahdistaa
Kun kuulet naurun kaiun
Äänekkään kuin
Konsertin

Haluat miehen miehekkään
Esittää tahdothan
Muille älykkyytes
(Lykkyytes) Lykkyytes

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Lähtekäämme
Saa murhe jäädä taa

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Juhlitaan ja pannaan muut
Juhlitaan ja pannaan muut, muut
(Painellaan)

Entäs sitten vaikka oisit
Varakkaampi
Alas painellaan
Painellaan

Entäs sitten vaikka oisit
Varakkaampi
Alas painellaan
Paineet

On siellä kaunis perijätär
Ja hällä tunteita (Ba da ba duh)
Loukkaa juorut jotka kertoo
Ettei hän ymmärrä
Köyhyyttäkään

Haluat miehen miehekkään
Esittää tahdothan
Muille älykkyytes
(Lykkyytes) Lykkyytes

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Lähtekäämme
Saa murhe jäädä taa

Lähtekäämme
Et jää maahan makaamaan
Juhlitaan ja pannaan muut
Juhlitaan ja pannaan

Etuoikeudet auttaa leijumaan
Auttaa leijum...

Entäs sitten vaikka oisit
Varakkaampi
Alas painellaan
Painellaan

Entäs sitten vaikka oisit
Varakkaampi
Alas painellaan
Painellaan

Juhlitaan ja pannaan

 


 

4. Helteessä

Helle saapuu kiroineen
Iskee maahan janoiseen
Katson hiekkaa pöllyvää
Kytköstämme höltyvää

Tappaa viljan halutun
Lausut sanan, pakahdun
Julmuutesi kauhistaa
Tuskaa kasaa valtaisaa

Lakanoiden hikisien
Kuristukseen vaivun öisin taas

Hohkaa päivä tuuleton
Virvokkeesta puute on
Hylkäät yksin paahtumaan
Matkaat ehkä napapiirin taa

Muistan kun mua viilensit
Auringon pois varjostit
Taivaat kaatoi riittämiin
Multaan vettä, sadot kerättiin

Hyvästelet heltymättä
Kypsä paisti tomuun mätkähtää

Hohkaa päivä tuuleton
Virvokkeesta puute on
Hylkäät yksin paahtumaan
Matkaat ehkä napapiirin taa

Muistan kun mua viilensit
Auringon pois varjostit
Taivaat kaatoi riittämiin
Multaan vettä, sadot kerättiin

Helle saapuu

 


 

5. Oi säätiedotus!

Kirjaudun sisään Facebookkiin
Tutustun Tuulan uuteen lookkiin
Kiinnostuin NOT, jäinkö hookkiin
Finglish on uusi fucking wookkiin

Kaikista surkein ryönäkin lienee
Siedettävää vaivoin ilman sienee
Minna-Mari taas itkee kaikkee pienee
Reikäinen sukka jo piloille vienee

Ei kestä nuppikaan enää
Jopa järki jättää
Jos mä tormään, jos siihen törmään
Turhuus oi säätiedotus!

Jumalainen
Säätä, säätä ou jee
Paistaa vai sataako
Pakko on jakaa ja tykätä

Jumalainen
Säätä, säätä all heil
Eläköön turhuus oi säätiedotus!

Kirjaudun sisään Facebookkiin
Jos huomautan joku ottaa nokkiin
Rituaalii vertaan paskaan rokkiin
Asteen tarkkuus jää ikuisuudeksi lokiin

Ei kestä nuppikaan enää
Jopa järki jättää
Jos mä tormään, jos siihen törmään
Turhuus oi säätiedotus!

Jumalainen
Säätä, säätä ou jee
Paistaa vai sataako
Pakko on jakaa ja tykätä

Jumalainen
Säätä, säätä all heil
Eläköön turhuus oi säätiedotus!

Jumalainen
Säätä, säätä ou jee
Paistaa vai sataako
Pakko on jakaa ja tykätä

Jumalainen
Säätä, säätä all heil
Eläköön turhuus oi säätiedotus!

 


 

6. Sigmund Freud

Unessain mun olin lentäjä nuori
Valveillani pelkkä tyhjä kuori
Ne kiehtovii on, halut ja pelko
Se iski mua kuin metrinen halko

Uneissain mun olin prinsessa kaunis
Silti peilistä mua katsoo nauris
Unissain mun on mystinen nainen
Merkitystä hänen ymmärrä en

Siis Sigmund Freud, auta mua
Tahdon vain valaistua
Minä tutkin, itseäin tutkin
Vain kunnes vastauksen saan

Kuka mä oon?
”Ana-analysoi!”
Päässäni käsky soi
Minuuteni piilossa on

Kuka mä oon?
Ana-analysoin
Mieltä pengon kunnes vastauksen saan

Unessain mun olin lentäjä nuori
Valveillani epävarmuuden vuori
Mä aion löytää kaiken tiedon
Alitajuntaan syvään mönkineen lieron

Siis Sigmund Freud, auta mua
Tahdon vain valaistua
Minä tutkin, itseäin tutkin
Vain kunnes vastauksen saan

Kuka mä oon?
"Ana-analysoi!"
Päässäni käsky soi
Minuuteni piilossa on

Kuka mä oon?
Ana-analysoin
Mieltä pengon kunnes vastauksen saan

Kuka mä oon?
"Ana-analysoi!"
Päässäni käsky soi
Minuuteni piilossa on

Kuka mä oon?
Ana-analysoin
Mieltä pengon kunnes vastauksen saan

 


 

7. Työhakemus

Minut palkkaa
Pettymään et koskaan tuu
Minut palkkaa
Oon parempi kuin muut

Minut palkkaa
Pettymään et koskaan tuu
Multa hommat hoituu

Kilpailussa yhteiskunnan
Vahvat selviää
Muille pelkkä luinen tikku
Kätehen jää
Se kismittää

Mä tahdon duunin, duunin sen
Ja palkan muhkean
Mä tahdon sen duunin
(Sen duunin) Sen duunin

Minut palkkaa
Pettymään et koskaan tuu
Minut palkkaa
Oon parempi kuin muut

Minut palkkaa
Pettymään et koskaan tuu
Multa hommat luonnistuu
Multa hommat luonnistuu, juu

(Paikan saa)

Itseänsä täytyy myydä
Persoonani parhaan paikan saa
Paikan saa

Itseänsä täytyy myydä
Persoonani parhaan paikan saa
Paikan

Kun vahvuuteni kaikki tiedän
Ne esille myös tuon (Ba da da daa)
Kirjolausein täytän tekstin
Mä vaikutelmaa luon
Vakuuttavaa

Mä tahdon duunin, duunin sen
Ja palkan muhkean
Mä tahdon sen duunin
(Sen duunin) Sen duunin

Minut palkkaa
Pettymään et koskaan tuu
Minut palkkaa
Oon parempi kuin muut
Minut palkkaa

Pettymään et koskaan tuu
Multa hommat luonnistuu
Multa hommat hoituu

Pomo, valkkaa mut
Hommat luonnistuu
(Hommat hoituu)

Itseänsä täytyy myydä
Persoonani parhaan paikan saa
Paikan saa

Itseänsä täytyy myydä
Persoonani parhaan paikan saa
Paikan saa

Multa hommat hoituu

 


 

8. Oppitunti

Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Opettaisin, voit loistaa mielellään
Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Milloin lähden, milloin -

Yksityisen oppitunnin
Sulle tarjoan
Voin olla ankarampi
Kuin säännöt sallivat
Sua kasvatan

Tärkeän tiedon, tiedon jaan
Vain fakta kerrallaan
Saat lahjakas tiedon
(Saat tiedon) Saat tiedon

Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Opettaisin, voit loistaa mielellään
Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Milloin lähden, milloin jään
Milloin lähden, milloin jään, jään

Hullaannuitko nutturaani?
Sen aukaisen
Taisit säikähtää, säikähtää

Hullaannuitko nutturaani?
Sen aukaisen
Taisit säikähtää, säikyt

On karttakeppi, jolla huidon
Ja säkki porkkanaa
Pa-dappa dappa-dappa daa-paa
Kielioppi silloin auttaa
Kun tunteet leimahtaa
En halveeraa

Tärkeän tiedon, tiedon jaan
Vain fakta kerrallaan
Saat lahjakas tiedon
Saat tiedon (Saat tiedon)

Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Opettaisin, voit loistaa mielellään
Opettaisin, luulon joudut hylkäämään
Milloin lähden, milloin jään
Milloin lähden, milloin -

Paljastaa en voi
Milloin lähden, jään

Hullaannuitko nutturaani?
Sen aukaisen
Taisit säikähtää, säikähtää

Hullaannuitko nutturaani?
Sen aukaisen
Taisit säikähtää, säikähtää

Milloin lähden, milloin -