1. Marttyyrin viitta
  2. Faktantarkistus
  3. Maanantai
  4. Aalloilla
  5. Lässyttäjä
  6. Elämän retrospektiivi
  7. Nunnan salaisuus

 

1.Marttyyrin viitta

Saduissakaan
Vaikeuksiaan
Ei voi juosta karkuun
Esteet on voitettava

Muistatkokaan
Veren, kyynelet ja hien?
Vapaa maa
Kun uhrauksin rakennettiin

Pulmiaan osaa muut
Suhteuttaa
Sä draamaa luot
Jos kaikki ei lutviudukaan

Kun marttyyriin viittaan tartut
Siihen viittaan hukut
Rooliin kietoudut
Kiinni saumaudut ja jäät

Oot tahdonvoimaton objekti
Osaton elämässäsi
Jos vastuuta karttelet vain
Aika ryhdistäytyä
Katsoa peiliin ja tunnustaa syyt

(O-o-o...) Mm...
(O-o-o...) Voo... a-a-aa... aa...
I-jee-i-jee...

Kun marttyyriin viittaan tartut
Siihen viittaan hukut
Rooliin kietoudut
Kiinni saumaudut ja jäät

Kun marttyyriin viittaan tartut
Siihen viittaan hukut
Rooliin kietoudut
Kiinni saumaudut ja jäät

Rooliin kietoudut
Kiinni saumaudut ja jäät

 

2. Faktantarkistus

Kamppaillessaan
Loukkuun ei jää
Kun tarjolle loihtii vain
Kommentin raflaavimman

Voit viihdyttää
Lailla taikurin sen teet
Valloilleen tunteet
Ja temppusi muut nielaisee

Tarkistaa kai täytyy
Faktat taas
Vaan viis veisaat
Kun täsmännyt ei ainutkaan

Nyt väärennös korvaa toden
Houre korvaa toden
Tiedot muunnellaan
Niin sua kuunnellaan tarkkaan

Jos kertomus mutkat suoristaa
Messias onko syntynyt?
Sen lehdistön bandiitit kiistää
Ratsuillaan sua piirittää
Linnoitus heppoiset ryntäilyt kestää

Nyt väärennös korvaa toden
Houre korvaa toden
Tiedot muunnellaan
Niin sua kuunnellaan tarkkaan

Nyt väärennös korvaa toden
Houre korvaa toden
Tiedot muunnellaan
Niin sua kuunnellaan tarkkaan

Tiedot muunnellaan
Niin sua kuunnellaan tarkkaan

 

3.Maanantai

Peilistäni gargoilin nään
Mun kasvoja hieron, oih
Tais juhlat aamuun kestää

En maskaraa vessan kaapista löydä
Sama tuo sitten
Alkaa kello liikaa käydä

Olispa kaikki tää vain unta
Heräisin, huomaisin:
Kirjoitan satutarinaa

Sateinen maanantai - voi ei
Kauhee kampaus - voi ei
Töissä möllötän, Soinilta näytän - voi eeiii!

Miks toikkaroin jälleen darrassa?
Johtaja kohta talosta puolikuntoista potkimassa
Tarinaan kirjoitetaan: imago negatiivisimmillaan

(O-oh, huh huh huh huh huh huh huh huh heijaa)
(O-oh, huh huh huh huh huh huh huh huh heijaa)
Ääh... oioioi, ei...
Ei, ei...

Sateinen maanantai - voi ei
Kauhee kampaus - voi ei
Töissä möllötän, Soinilta näytän - voi eeiii!

Sateinen maanantai - voi ei
Kauhee kampaus - voi ei
Töissä möllötän, Soinilta näytän - voi eeiii!
Töissä möllötän, Soinilta näytän - voi eeiii!

 

4. Aalloilla

Sääennusteen
Tietooni sain
Nyt aavalla seilaan
Määränpää on tiedossain

Nostan purjeet
Niiden alta saat huoneen
Kuitenkaan
En huomaa tulpan irronneen

Synkentyy, sähköistyy
Öinen sää
Se kiusallaan
Vie ukkospilvet yllemme

Siis käy ruotsinlaivaan, joo...
Ruotsinlaivaan, joo...
Löytyy hurmetta, raakaa tunnetta
Draamaa

On päällä aaltojen tunnelmaa
Mestoja vailla estoja
Niin helposti vihjauksen teet
Käydä voi mitä vain nyt
Kun mannerlaatat on jännittyneet

(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
Aah… ah ah ah ah… jee…
Ou jeeh!

Siis käy ruotsinlaivaan, joo...
Ruotsinlaivaan, joo...
Löytyy hurmetta, raakaa tunnetta
Draamaa

Siis käy ruotsinlaivaan, joo...
Ruotsinlaivaan, joo...
Löytyy hurmetta, raakaa tunnetta
Draamaa

Löytyy hurmetta, raakaa tunnetta
Draamaa

 

5. Lässyttäjä

Sulje jo suus
Jaksa sua en
Kun päivästä toiseen
Tunnustat rakkautesi

Ootko sä mies?
Hiirulaiselta näytät
Tsemppaa nyt
En tahdo mä kuunnella sua

Ja taas tuut, jälleen tuut
Kuiskaillen
Voi ei, voi ei
Taas kukkasen ostanut oot

Mä kuulen vaan "lässyn läälää"
"Lässyn lässyn läälää"
Osta gerbiili
Sille lässytä, hei pliis

En lapsi oo, enkä lemmikki
Ihminen tasa-arvoinen
Siis kohtele mua niin kuin mies
Sulje suu, käy toimintaan
Mielistelystä ei tykkää kai kukaan

(Oh oh oh oh oh... oh oh oh oh...)
(Oh oh oh oh oh... oh oh oh oh...)
Whoa... ah ah ah ah... yeah...
Yeah yeah...

Mä kuulen vaan "lässyn läälää"
"Lässyn lässyn läälää"
Osta gerbiili
Sille lässytä, hei pliis

Mä kuulen vaan "lässyn läälää"
"Lässyn lässyn läälää"
Osta gerbiili
Sille lässytä, hei pliis

Osta gerbiili
Sille lässytä, hei pliis

 

6. Elämän retrospektiivi

Hiljaa makaa
Levon saanee
Tullut aika näin on
Jo kuolo tien katkaisee

Ei muista lain
Hän nyt mammonaa vaan erheen
Sielu jää
Se muistaakin aina perheen

Sillä ei, mitään ei
Mukaan saa
On vain, niin vain
Hyväksyttävä se fakta

Kestääkö yhteys sen, kyllä!
Ruumiin hyisen, kyllä!
Sillä ikuisuus
Aikaa odottaa on kai

Oliko työ oikein tärkeää
Mitä jää jälkipolville
Mummosta tai vaarista mieleen
Ei se työ vaan persoona
Ja muistot jatkavat eloaan ain

(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
Whoa… ah ah ah ah… hyvää…
Matkaa…

Kestääkö yhteys sen, kyllä!
Ruumiin hyisen, kyllä!
Sillä ikuisuus
Aikaa odottaa on kai

Kestääkö yhteys sen, kyllä!
Ruumiin hyisen, kyllä!
Sillä ikuisuus
Aikaa odottaa on kai

Sillä ikuisuus
Aikaa odottaa on kai

 

7. Nunnan salaisuus

Sisar Mary
Kaunis sä oot
Kun yksin sä istut
Taas portailla luostarin

Jo kauan niin
Olen katsonut mä sua
Haaveita
Meistä mä haaveillut oon

Koska sua, sua mä vain
Aattelen
Ja mä, mä niin
Mä tahtoisin sua koskettaa

Mä rakkautta kaipaan oh oh
Niin mä kaipaan oh oh
Jos vain pystyisin
Sinuun tarttuisin, sinuun

Luojalleni tein mä lupauksen
Himoihin lihallisiin
Langeta koskaan en saa
Siksi niin, Mä siksi niin
Siksi vain haaveissa koskee sua saan

(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
(Oh oh oh oh oh… oh oh oh oh…)
Whoa… ah ah ah ah… yeah…
Yeah yeah…

Mä rakkautta kaipaan oh oh
Niin mä kaipaan oh oh
Jos vain pystyisin
Sinuun tarttuisin, sinuun

Mä hellyyttä kaipaan oh oh
Niin mä kaipaan oh oh
Jos vain pystyisin
Sinuun tarttuisin, sinuun

Jos vain pystyisin
Sinuun tarttuisin, sinuun